E-ITSPEA 9: IT juhtimine ja riskihaldus
Juhtimisel pole ainuõiget viisi, kuidas juhtida. Inimesed juhivad erinevalt – sõltuvalt oma isiksusest, väärtustest ja kogemustest. Mõni juht paistab silma suhtlemisoskuse ja empaatia poolest, teine liigub kiirelt edasi ideede ja tegevuste kaudu. Mõlemad võivad olla sama edukad, lihtsalt erineval moel.
Selles artiklis toon näitena kaks silmapaistvat IT-juhti, kes kehastavad kahte väga erinevat juhitüüpi – ühe, kelle tugevus on suhtlemine ja inimeste ühendamine, ning teise, kes on arengumootor ja loov käivitaja.
Satya Nadella - õpetaja ja suhtleja
2014.aastal Microsofti juhtimise võtnud üle Satya Nadella on hea näide õpetaja- ja suhtleja-tüüpi juht. Tema juhtimis filoosofia põhineb empatiaal ja õppimisel. Ta usub, et empaatia aitab juhil mõista kliente, töötajaid ja partnereid sügavamal tasandil, mis omakorda võimaldab paremaid otsuseid ja innovatsiooni.
Erinevalt eelkäijatest pole Nadella tuntud kui karm ja jäik juht. Ta julgustab koostööd erinevate osakondade vahel, toetab paindlikkust ja väärtustab inimesi kui kõige olulisemat ressurssi. Tema suhtlusstiil on rahulik, kuulav ja kaasav.
Satya Nadella sõnul on tehnoloogiavaldkonnas ainus püsiv asi muutus. Need, kes ei arenda pidevalt oma oskusi, riskivad ajale jalgu jäämise ja piiratud karjääri- ning sissetulekuvõimalustega. Samamoodi jäävad konkurentsist maha juhid, kes ei panusta oma töötajate arendamisse – vananenud oskustega meeskond ei suuda vastata turu muutuvatele nõudmistele.
Kokkuvõteks Satya Nadella juhtimisstiil on suurepärane näide suhtleja ja õpetaja tüüpi juhist. Ta seab esikohale kuulamisoskuse, empaatia ja pideva arengu – nii enda kui ka töötajate puhul. Tema juhtimises mängivad keskset rolli koostöö, avatud suhtlus ja inimestele kasvuvõimaluste loomine.
Steve Jobs - juht
Steve Jobs oli kuulus oma perfektsuse nõudva ja tihti karmi juhtimisstiili poolest. Tema lähenemine sobib ideaalselt juhitüübile, keda võib nimetada “strateegiks” või isegi “diktaatoriks”, sest ta ei kartnud otsuseid üksinda langetada.
Jobs oli väga nõudlik - tema meeskonnad tegid uskumatuid asju, kuid töötamine temaga oli stressirohke. Ta ei peitnud oma arvamust – kui töö ei olnud piisavalt hea, võis ta selle avalikult kritiseerida. Lisaks sellele, et Jobs oli väga karm perfektsionist ja oli kannatamatu – tema all töötamine oli tihti väga raske ja närviline, kuna ta ootas alati täiust ja täiuslikkust igas detailis.
Aga Apple’i tooted said nii populaarseteks tänu Jobsile, kes nõudis inseneridelt ja disainijatelt üle inimese võimete tunduvaid standardeid.
Kokkuvõttes võib öelda, et Steve Jobsi visioon, täiuslikkuse iha ja võime luua uusi turge muutsid maailma, kuid paljud töötajad, kes töötasid tema all, kogesid läbipõlemist.
Mõlemad juhid on olnud väga edukad, kuid nende meetodid on erinevad:
- Kui vajad kiiret läbimurret, võib Jobs-i meetod toimida (aga hinnaks on töötajate põletus).
- Kui ehitad pikaajalist edu, on Nadella lähenemine tänapäeval efektiivsem.
Comments
Post a Comment